VIP

Fredag kveld hadde vi en magisk opplevelse. Sverresborg Arena bød på Mark Knopfler med band.

 

 

Dire Straits var heltene, og Mark er fortsatt helten.  Vi er på fornavn med ham nå, for frøyværingene i farta kapret plass ved scenekanten.

 

Han frøs på fingrene i trønderkulda, men vi varmet ham med blikket.

Jeg bestilte billetter via hans hjemmeside for evigheter siden, og ante ikke hvilket scoop jeg gjorde. Ikke før fredag kveld. Ikke før mannen i billettbua sa at med rosa bånd så gikk vi først i køen. Vi fikk også tilgang til egen bar.

Der sto vi da, sammen med formannen i fan-klubben og noen andre som hadde stått der siden kl 09. De var inne på sin fjerde Knopfler-konsert denne uka.

Vi spilte med og hang oss på.

 

Sultans of swing, Telegraph Road, So Far Away, Piper to the End. Jeg var en stund  himmelen.

Vi var så tett på. Vi så samspillet mellom gutta. Vi beundret gitarbytter og musikalitet.

 

Mark var i godt humør.

Hit kommer man ikke for sceneshow, iøyenfallende antrekk og flørt med publikum, selv om jeg følte at det var en flørt på gang.

En av 09-fansen fikk plekteret for sine føtter etter konsertslutt. Jeg ble hoppende glad på hans vegne.

Musikken var magisk.

Dette fikk jeg oppleve sammen med Mona, en venninne som betyr spesielt mye for meg.

VIP, folkens. Smak på ordet. Snakkes i baren. 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Igjen tusen takk for en fantastisk helg kjære venninne💞 For mæ ha det vorri VIP heile helga 👭

    2. Fine bilder og flotte damer. Stor konsert med en gitarist av utenomjordisk kaliber. Håper du hadde det fint.

Siste innlegg