Lykkebobler

Det er langt mellom venner. 

Mellom venner står mange bekjentskaper

og mye snakk.

Venner ligger som små lysende stuer

langt borte i fjellmørket.

Du kan ikke ta feil av dem.

– Kolbein Falkeid –

Ser dere det samme som jeg ser? Lykkebobler. 

Helt tilfeldig. Eller ikke.

For meg er vennskap noe av det beste som finnes. Det er en livsnødvendighet.

Har du vært der at du behøver all den støtte du kan få, så ser du virkelig hvem du har.

Hjertet blir varmt av å tenke på dem.

En venn er en bro til en større verden. En blomsterbro.

….og hvis venner var blomster, så ville jeg plukket deg.

Venner deler latter og tårer. Venner deler nesten alt.

Jeg er omringet av gode mennesker. Jeg merker også at når jeg byr på meg selv, så får jeg enda mer tilbake. Vinn – vinn.

Sånt blir det lykkebobler av.

På den måten har jeg fått tilbake gleden, og glimtet i øyet.

Denne gleden er som skapt for å deles. Jeg flommer over av ord,

og ren trønderenergi.

6 kommentarer

Siste innlegg