Led oss ( ikke ) inn i fristelse

Vi faller da alle for fristelser.

Spiser potetgull midt i uka. 

Tar et glass vin på en torsdag.

Utsetter å være sunne til i morgen.

Lar være å trene.

Utsetter det ubehagelige, og velger det deilige.

 Nevnelige og unevnelige fristelser.

 

 

Noen ganger gaper vi over for mye.

Øynene vil ha mer enn munnen og magen klarer. 

Det hender vi lover noe vi ikke kan holde.

Eller at vi ikke klarer det vi gjerne vil.

 

 

Andre ganger går det bra.

Vi vinner, og kjenner at ordtaket om at øvelse gjør mester, er sant.

 

Hver gang jeg flytter grenser;

 hver gang jeg klarer det jeg før ikke klarte eller turde prøve på, så blir jeg hoppende glad.

Virkelig.

Jeg er føyelig og svak,  og jeg har blitt tøff og viljesterk.

 

Som en bruker sa til meg:

Du er en engel, men du er ikke til å spøke med.

Ja takk, begge deler.

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg