Gutten i røyken

 

EN GLAD LAKS

Jeg er heldig, snakk om flaks.

Jeg har nettopp hentet laks.

Rett fra Garnviks Røkeri.

Den er bare nydelig.

 

Du kan kjøpe når som helst,

og vil garantert bli frelst.

Du blir avhengig av smaken,

for det finnes ikke maken.

 

Kvalitet av beste klasse,

den vil hver en gane passe.

Det vil bli en lykkestund,

for den smelter i din munn.

 

 

I kveld lukter det røk av klærne mine.

Røkelaks.

Havets gull.

 

Jeg har nettopp hentet laks hos Vidar Garnvik.

Rett fra produksjonslokalet.

Ferskere blir det ikke.

 

 

Havets datter blogger om fisk.

Det måtte bare bli sånn, for dette er en Halleluja-opplevelse.

 

På Frøya har vi et uttrykk som beskriver kvalitet:

” Det her e mat å lessa ferr.”

 

Jeg er kresen på fisk.

Det blir gjerne sånn når man har matfatet rett utenfor døra.

Og jeg er stolt.

Stolt over Frøyværinger som satser, og får det til.

Frøyværinger som har et kjærlighetsforhold til øya, og til produktet de leverer.

 

Det merkes på dem.

Jeg møtte en glad laks, med service i fokus og glimt i øyet.

En kar med stolthet over det han gjør.

Sånt blir det resultater av.

Resultater å skrive hjem om.

 

 

Så takk, røkerimester Garnvik.

Det ble en perfekt kveld. 

Med hvitvin til.

Jeg kommer garantert tilbake.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Tusen, Tusen Takk Tove.
      Dette er jo over all forventning 🙂 blir jo helt satt utav slike tilbakemeldinger.
      Du og resten av mine fantastiske kunder som setter pris på god og ekte vare, gjør meg ydmyk som for lov til å holde på med det jeg liker aller best. lage god mat til folket samt det lille ekstra service 🙂
      Kan egentlig ikke få takke nok, men jeg prøver med dette!
      Lykke til videre med Bloggen din!
      Klem fra Røkerimesteren.

Siste innlegg