Engel i snøen

 

Bunnløs lykke er ikke et fyrverkeri,
den er stille som snø, stille som snø
– Siri Nilsen –

 

Når jeg tror at jeg ikke har mer på hjertet, så har jeg det likevel. Og i dag fikk jeg plutselig lyst til å lage en engel i snøen.

 

Det var vinter, det var sol og det var snø. Og det var islagt vann. 

Både Milla og jeg løp løpsk på glattisen. Det er godt å føle seg barnslig, for alvoret er der likevel.

Jeg har bare satt det til side, og sluppet inn lekenheten, slik at jeg bedre kan takle alt det andre.

Jeg er heldig som kan ta på meg varme klær og leke i snøen. Og jeg er heldig som har med en egen fotograf.

 

 

En fotograf som har lært meg å se meg selv med nye øyne.

 

Sola er livgivende. Både den og kulda brenner mot kinnet, sånn at jeg blir rød i ansiktet. Da føler jeg meg frisk som en fisk, både fysisk og psykisk.

Fysisk aktivitet og kjærlighet er nemlig medisin for kroppen min og for sjela mi.

 

 

Delt glede er dobbel glede, og julebrus smaker best når den nytes kald.

 

Det er godt å dele turglede og opplevelser med andre. Det er godt å vandre over islagt vann, og være varm inni seg. 

I kveld skal vi i venne-bursdag, og jeg er allerede varm av forventning.

 

 

4 kommentarer
    1. Så fint innlegg 😀 Og kjempehyggelige bilder! Håper du har en god helg! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 🙂

    2. Apropos engler i snøen… Min over 12 år gamle hund lager engler i snøen hver eneste dag det er snø 🙂 Det første hun gjør når hun kommer ut døra er å legge seg ned og rulle seg i snøen. Hver vinter (ved første snøfall) er jeg like overrasket over at hun fremdeles gjør det 😀

Siste innlegg