ALARMEN GÅR

 

På Frøya bygger de nå verdens styggeste brannstasjon, iallefall sett med mine øyne, for mine øyne vil heller se havet. Den er sikkert praktisk og moderne, men den passer ikke ved vannkanten. Det blir helt feil. JEG er for seint ute, men jeg håper at våre brannmenn rekker fram dit de skal, i alle retninger, for de gjør en flott jobb for sine innbyggere året rundt.

 

Derfor har jeg laget et protestdikt, fordi jeg ikke alltid skjønner meg på de folkevalgte, som ikke hører på folket,

før det er for seint.

 

 

ALARMEN GÅR

Trøsta i fra øverst` makta,
harde ord og kalde fakta:
Hør på oss, og venn deg til
brannstasjonen blir så gild!

Lytt til oss som vet og kan det,
vend ditt blikk mot Sistrandslandet.
Fjæra er det beste stedet,
for da kan vi alle se det.

Beste tomta her i by`n,
tenk deg for et vakkert syn.
Brannmenn som skal ut å strø,
sender strålen rett i sjø.

Men….

Å få speide ut mot havet,
det må være minstekravet.
Denne kassen blir for drøy,
for min kjære,lille øy.

Bygg den heller litt i skjul,
brannbilen den har jo hjul.
Vær så snill og hør på oss,
jeg blir gjerne med og sloss!

0 kommentarer

Siste innlegg