På sparebluss

 

Jeg går på sparebluss for tiden. Jeg sparer meg til bursdagsfesten min, sånn at jeg skal klare å feire hele natta, for det VIL jeg. Jeg VIL alltid, men det blir ikke alltid som jeg vil. 

Grillpølser er billig mat, så jeg sparer litt i matveien også.

Når jeg har vært over gjennomsnittet engasjert i arbeidet mitt, så går jeg på sparebluss ei stund etterpå. Det som er merkelig er at jeg tåler press og stress og utfordringer på jobb, mens det som velter lasset er den helga jeg må jobbe inn i slutten av oktober, for da skal jeg være med Strikkeklubben Stiv i maska til Røros. Jeg får ikke fred i hodet før jeg har plottet det inn i timeplanen, men der er driftsansvarlig Maren suveren. Hun fikser og ordner, og vipps, så er helga i boks.

Hun kjenner meg veldig godt, og vet når det er “krise”.

Nå er krisen avverget for denne gang, og det blir lenge til neste gang. Jeg liker meg best i den daglige tralten, for da slipper jeg å omrokkere på turnusen min.

Maren slipper.

 

 

Hvorfor vi er stive i maska?

Fordi vi hadde med oss ei hudpleiemaskin som strammet opp en smule. Vi testet det på en side, og ble merkbart skjev i ansiktet. Det så nesten ut som om vi hadde hatt slag, men kanskje vi så syner. Kanskje det var Doktor Nielsen sin skyld.

Den bitre fastlegen vår.

Han koster litt, men han gjør iallefall jobben sin.

Hvis du drikker ei sånn flaske så kan det hende at du kjøper BH`er for flere tusenlapper etterpå, men ikke Ann-Iren og jeg.  

Vi hadde bare en bitter smak i munnen, og masse penger på konto.

 

 

Jeg gleder meg til Røroshelg med denne gjengen. Det skal bli så godt!

Det er godt å ha noe å se fram til, selv om vi prøver å leve i nået. Det er dyrebart å ha venninner, for de er på samme planet som meg, selv om to av dem aldri finner senga.

Vi snakker samme språk, selv om det bare er ei av oss som ikke snorker. 

Meg.

Den eneste som har enerom.

 

Hos disse tre er det kvalitet i alle ledd.

 

 

Jeg er takknemlig for at jeg har dere i livet mitt damer, og i år skal jeg kjøpe minst EN svindyr dyr BH, kanske to. Jeg lover.

For kvalitet er en dyd i vår alder.

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Artig skrevet😉Å jeg gleder meg t å feire bursdagen din sammen m deg🎉💃D blir topp🙋
      Pst: e pleddet som ble sendt rundt sist vi va på bursdag ferdig?😉Håper d🤗

    2. Det må dugnad til om pleddet skal bli ferdig 😀 Gleder meg til å ha dere som gjester <3

Siste innlegg