Snegle-regle

 

Jeg vet ikke hvem som har skrevet disse ordene, men jeg låner dem – for de er så fine. Alle vet at jeg elsker fine ord og vendinger. i tillegg så velger jeg å poste et bilde med glimt i øyet, for jeg tror at glimtet kommer tilbake når det lir om en stund.

Det tar bare litt tid.

I mellomtiden kan jeg dikte ei regle som får meg i godt humør:

 

SNEGLE-REGLE

Har du noengang sett ei snegle som piler avsted,

nei, for snegla klarer ikke det,

det går treigt når hun skal drasse på skallet,

det blir så tungt, det vet vel alle,

og disse plagsomme følehornene,

akkurat som rosen, men hun har tornene,

de stikker ut til alle kanter,

som brysomme, flagrende gevanter,

og tar inn hele verden,

på den endeløse og langsomme ferden,

fra øst til vest,

er det her det er fest?

Fest? – nei, her er det ryddet og pent,

du kom for sent.

……………….

 

Hallo i luken, 

da vet jeg hvordan jeg skal rekke det i tide,

nå fikk jeg verdens aller, aller beste  i-i-i-i-i-de!!:

Neste lørdag ber jeg deg på fest hos meg,

for jeg har huset mitt på ryggen jeg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg