Et rom i hjertet

 

 

 

Et rom i hjertet

Det fins ei dør i huset
og den er alltid låst,
ei lita rødmalt dør
som stenger ute frost.

Det fins et rom i hjertet
der ingen slipper inn,
et lite hjertekammer
som verner kropp og sinn.

Det fins en modig krigerske
som vokter livet sitt,
et lite hjerteslag
for det her er bare mitt.

Det fins et sårbart menneske
hvis hjerte banker hett,
ei lita tapper jente
jeg tror hun vil bli sett.

Det fins ei voksen jente
som går og undres støtt,
et lita rødmalt dør
som kanskje står på gløtt.

Det fins et lite hjerterom
det er visst her hun bor,
en trofast hjertevenn
og hun er hjertets mor.

 

Noen ganger føler jeg meg som en krigerske – som kriger mot seg selv. Jeg er på en måte både venn og fiende. Jeg lytter ikke til kroppens signaler, og stopper ikke opp, selv om hele stolpen er rødglødende. Jeg kjører på, samme hvilken farge jeg ser. Jeg fornekter og ignorerer helt til jeg går på en smell.

At jeg aldri kan lære.

Jeg har forresten lært mye de siste årene 🙂

Jeg har lært at jeg er ambivalent, usikker og vinglete. I tillegg har jeg lært meg å være selvstendig og stolt. Jeg har blitt så mye modigere i det siste at jeg nesten ikke finner ord for å beskrive forvandlingen.

Applaus for den lille forskjellen.

2 kommentarer

Siste innlegg