I skrivende stund

 

 

I skrivende stund så glemmer jeg alt rundt meg. Jeg rekker ikke å skrive like raskt som tankene kommer. Da forsvinner jeg inn i min egen, lille verden.

Det er avkobling og terapi. Det er bedre enn meditasjon, for det klarer jeg ikke. Jeg har prøvd, men da flakser tankene på avveie. Det samme skjer når jeg prøver å lytte til en lydbok. Jeg mister konsentrasjonen, og dermed også handlingen.

Jeg er en god lytter, ansikt til ansikt, og jeg elsker å lese bøker. Da forsvinner jeg inn i boka sin verden.

 

Jeg er glad i havet. Der er det lett å holde styr på tankene. Da er jeg fri som ørna. Jeg legger igjen alt på land, og er bare meg selv, og bare fri.

 

I dag har jeg vært på Titran sammen med en trivelig gjeng. Vi padlet fra Gaustadbrygga og ut mot storhavet. Vi terget båra, men bare så vidt.

Vi så skumsprøyten slå opp litt bortenfor oss.

Vi tenker sikkerhet på sjøen. Det er ikke et poeng å ta dumme sjanser. Vi er jo der for å nyte naturen.

 

 

Jeg elsker å høre dette sterke bruset fra havet. Det er mektig og uovervinnelig, uberegnelig og svært.

Jeg er ikke redd. Jeg synes det er spennende og godt. På avstand.

 

Vi snudde, og padlet ut til Sletringen Fyr. Jeg har vært der to ganger før, men det er like stort hver gang.

 

 

 

 

Padlevenninna nynnet på en sang underveis. Hun trodde at ingen hørte det.

Alle som kjenner Anette vet at det skal mer enn havdur til for å overdøve henne.

 

” Har du fyr
har du løkte langs din vei,
har du fyr
et signal om riktig lei.
Ei lampe som gløde i mørke
og lose dæ ut og frem,
som tar dæ bort og hjemmefra,
men også tar dæ hjem

Et landemerke før håp og drøm,
helst sku vi la d bemanne.
Dær skarven flyg og dær seien svøm,
ute på kanten av landet.
Et hus i havet som står han av
og gjør en seilar så glad så glad,
og rope så sjøen skvett
æ vil bli sett. “

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Meditasjon kan være så mangt… Det er å forsvinne inn i seg selv å finne ro😊

    2. Takk for fin tur og morsom beskrivelse av min stille beskjedne nynning ☺️😳😊

Siste innlegg