Blomstring

Det finnes vel ingen som ikke har skjønt hvor glad jeg er i jobben min som sykepleier.

Ekstra glad er jeg nå, etter å ha vært gjennom en psykisk tung periode. Jeg formelig blomstrer, akkurat sånn som disse rosene som smilte til meg langs arbeidsruta mi i dag.

Man kan heller ikke vandre rundt i slitte sandaler når energien bobler. Gleden måtte få utløp i et par nye arbeidssko.

De forteller ALT om hvordan jeg har det i dag.

Varmen skaper vi selv. Takk og pris, for ute blåser det kaldt. 

Jobben krever, men gir så mye mer. Hverdagen krever. Tårer og lykkebobler om hverandre. 

Vi må finne det som gir oss livskvalitet. For meg er det familie, kjæreste, venner, hund, natur, helse…..og nye arbeidssko.

En dag skal vi dø, men alle andre dager skal vi leve.

 

1 kommentar

Siste innlegg