Bløthjertet

 

 

Deilig sommer, hjertedryss

sol og regn og pikekyss.

Ved å åpne hjertet ditt

kan du også fange mitt.

 

Hjertet mitt har plass til mange,

jeg er ganske lett å fange.

Men jeg stiller strenge krav,

egentlig et lite hav:

 

Du må være varm og ærlig,

trenger ikke være kjærlig.

Du må være raus og snill,

glad i vin og helst litt vill.

 

Sette pris på luft og vann, 

være kvinne eller mann.

Være liten, omsorg gi,

lytte, si det du vil si.

 

Du må ha et åpent hjerte,

som kan takle andres smerte.

Ofte bare være der,

uten ord og bare nær.

 

Glede deg ved andres lykke,

bære vennskap som et smykke.

Trampe hardt og varsomt trå,

se det store i det små.

 

Så til slutt det viktigste,

vær et ekte menneske.

Det er alltid nok for meg,

er du DEG så smelter jeg. 

 

Tove. 

( som har mange sånne i livet sitt  )

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg