Livet er speilbildet ditt

 

Det er når 

verdens fineste menneske

nettopp viser seg

å bare være et menneske

at hun om mulig

blir enda finere.

– Trygve Skaug –

 

Det er når jenta tør å være den hun er, at hun lyser som en stjerne. Da viser hun vei for andre, slik at de som føler seg usikre blir mer trygge, og slik at de som egentlig ikke tør, kan vise motet som jeg vet de har gjemt et sted inni seg. Det motet som de har så lyst til å hente fram.

Det kan være så mye. Mot til å kle seg annerledes. Mot til å si at man har en annen legning. Det er ikke sånn at det er modig i seg selv, det skal jo ikke definere deg som menneske, men likevel.  Mot til å ha andre meninger. Mot til å si fra. Mot til å ta egne valg.

Jeg kjenner ei jente som er sånn. Hun heter Julie, og jeg har fått lov til å skrive om henne. 

 

Hun har mot. Jeg synes det er tøft når noen tør å gå foran, og viser oss at det er vidunderlig å være unik.

Og når hun har mot, så oppfyller hun drømmen om å møte sitt idol. Og selvfølgelig tar Demi Lovato på seg armbåndet, selv om sikkerhetsvaktene sier nei.  

De har skjønt det begge to. De gjør som de vil, og som de føler for. Det ser jo ganske strålende ut.

 

 Sånn låt det:

Mæ: ” Demi can you please wear this bracelet on my picture? ”
Demi: ” Yeah sure!! “
Bodyguard: ” No no no, you´re not allowed to give her anything!!! “

Julie, du er nydelig, bare så du vet det.

Fortsett sånn. Fortsett med å være varm, omsorgsfull og tøff.

Du skal sikkert stelle med meg når jeg blir gammel. Det vet jeg du klarer fint.

Bare du lar meg dusje hver dag, bare jeg får rødvin på lørdagskvelden, bare du SER meg….så er jeg fornøyd.

 

Du tenker som Mummi og Sniff, du.  De lar seg heller ikke stoppe.

 

” Hei,” sa Sniff. “Jeg har funnet min egen vei. Den ser farlig ut. “
” Hvor farlig? “, spurte Mummitrollet.
“Jeg ville nærmest si enormt farlig,” svarte det vesle dyret Sniff alvorlig.
” Da må vi ha med oss niste,” sa Mummitrollet. ” Og saft. “

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg