Kjærlighet i lufta

Så godt det er å våkne opp, og legge seg, med friske tanker. Jeg sammenligner tankene som jeg hadde med tankene som en anorektiker har. Du ser en annen enn den virkelige deg i speilet. Fullstendig fiksert på detaljer. Tanker som ødelegger både dag og natt. 

Nå våkner jeg med glede, spesielt ettersom det er høst. Nå har jeg plass til mange andre tanker, som gjør meg godt. Det hører også med til høstlykken å ha to turkompiser som jeg er veldig glad i. Det er kjærlighet i lufta.

Jeg tror at de begge, hver på sin måte, har bidratt til at fokus er flyttet. Jeg var ikke bare lett å leve med før, hverken for samboer, barn, familie eller venner.

Brekker du et bein så kan alle se det, og skjønne det. Møter du veggen må du ta smellen selv, men flere får lide for den typen smell.

 

 

Nå er tankene like friske som høstlufta. Fargene er sterkere og jeg er sterkere. Alt gløder på denne tiden av året. Til og med jeg.

Og jeg er glødende opptatt av jobben min, når jeg får gjøre det jeg kan best .Den byr på mange kontraster, og den byr på kollegaer som har hjerte for det de holder på med.

En god pleier gjør en forskjell, ofte med små og enkle midler. Du vet det når du har møtt en. Hun tenker både med hode og hjerte.

Akkurat i kveld er jeg stolt over det, for jeg møtte henne.

 

Hvis du ser at noen er svak – gi dem en verden der de er sterke nok.

– Ole Paus –
8 kommentarer

Siste innlegg