Perfekt kjemi?

 

 

 

Perfekt kjemi tror jeg ingenting på. Ingenting er perfekt. Av og til befinner vi oss på to forskjellige planeter, og noen ganger svever vi på samme rosa sky.

Som i går, da jeg skulle rygge ut bilen etter å ha vært på herrebesøk.  ” Vent litt. Jeg skal bare flytte den andre bilen først. “

Sa han.

Jeg spurte hvorfor, med et talende kroppsspråk. HVORFOR MÅ DU FLYTTE BILEN AKKURAT NÅ? 

Da han stakk hodet inn av ruta og prøvde å pynte på det, ba jeg ham passe seg så han ikke “tilfeldigvis” fikk hodet i klem.

I tilfelle jeg kom borti lukke vindu-knappen. For jeg er jo så uforsiktig. Jeg er jo kvinnfolk bak rattet. Det er fort gjort. Man vet aldri med oss damer.

Det var toppen av frekkhet å flytte den bilen akkurat da.

På hjemveien vrengte jeg på musikk.  ” The  Winner Takes It All. ” Fordi jeg var fornøyd med mitt eget svar. Dette med vindusknappen som kanskje kom ut av kontroll.

 

Ellers har vi det bra. Han passer på den gamle bilen min. Skifter olje og fyller spylervæske på riktig plass. Han tråler Finn.no etter ny bil til meg.

Fordi han bryr seg. Fordi han er snill og omsorgsfull. 

 

Han demper belysningen, fordi han vet at jeg ikke liker skarpt og avslørende lys. Han har alltid rødvin og potetgull på lur, for det er det beste jeg vet. Jeg føler meg aldri helt sikker på at han har husket det, så jeg tar med selv.

Hver gang, og for sikkerhets skyld.

Man vet jo aldri hvordan disse surrete mannfolkene er. De har ikke alt på stell bestandig.

Men hvis han steller like godt med meg som han gjør med den gamle bilen sin, så skal jeg såvisst ikke klage.

 

 

Selv om jeg klager endel, og ikke alltid skinner like blankt som henne. Amazonen. Jeg tror det er en HUN.

 

Jeg freser iltert når han begynner å snakke om hundene til Lars Monsen. For hundene til Lars Monsen er alltid ute, der hunder egentlig skal være. I følge ham.

Da sier jeg at hunder er flokkdyr, og at jeg er flokken til Milla. Derfor er hun inne. Jeg har ikke skaffet hund for å ha henne ute, selv om jeg elsker å være ute sammen med henne. Vi hørte sammen fra første dag, hun og jeg. Det er bare å finne seg i det.

 

 

Jeg ser det nok. Han smelter når hun ser på ham med DET blikket. Han er glad i henne, og hun er glad i ham. De trives i hverandres selskap. 

Også innendørs, og særlig hjemme hos ham. Der har hun egen godstol.

 

Ingen er perfekt. Heldigvis er jeg så voksen nå, at jeg ser litt imellom fingrene med enkelte ting.

For eksempel det at jeg av og til er hissig som et lemen. Han spør hva det er, og jeg svarer. ” Ingenting! “

Det er ingenting å bry seg om at jeg svarer sånn. Det er normalt.

Og når han sier at jeg er fin, på en dårlig dag. Når jeg spytter ut  et ” NEI!, det er jeg ikke “, med en misfornøyd mine, så er det ingenting å bry seg om.

Egentlig jubler jeg litt innvendig. Juhu! Han liker meg. Han liker meg til og med når jeg er et troll. Han liker meg når jeg ser ut som et troll om morgenen, og må dusje før jeg blir presentabel for andre.

Når jeg endelig er klar, så er er frokosten også klar. Og hunden er luftet.

Akkurat da får han terningkast seks. Fordi han tross alt er til å leve med.

 

 

Og fordi han orker å leve med meg.

 

Han kjører hit og dit når som helst. Han henter og bringer. Det er aldri nei i hans munn når det er snakk om bil.

Hver gang vi skal noe sted, så spør jeg: ” Hvem kjører? “

JEG!

Så typisk ham. Alltid til tjeneste.

Mannfolk, altså!

 

 

 

5 kommentarer
    1. Æ flire æ ja Tove, syns æ høre dæ. Du e så utrolig god til å sette ord på hvordan du å andre egentlig er. Glad æ kjenne dæ

    2. Klart Milla er en del av flokken, og skal være sammen med deg! Ikke nødvendigvis i senger og møbler, men innendørs og i nærheten av flokklederen. Det er alt for mange triste hunder som tilbringer 23 timer i døgnet alene. Det er ikke bra for et flokkdyr!
      🙂

    3. Tusen takk, Maren. Glad æ kjenne dæ æ å. 🙂
      Og hunden sniker seg opp i sofaen når jeg er borte, men har eget bur om natta. 🙂

    4. Forresten er favorittmannen din, også favorittmannen min – når det kommer til bil 🙂
      Stoler 100 % på at bilen min er i trygge hender denne uka 😀

Siste innlegg