Båndtvang kanskje?

 

 

 

 

Verdens aller beste venn,

vi skal ut på tur igjen.

Når jeg gir deg av min tid,

blir du overlykkelig.

 

Gjørmete og kullsvart sti,

kanskje du vil ha litt fri?

Sånn at jeg kan vandre trygt,

unngå det å falle stygt.

 

Slippe unna bånd og sele,

sånn at du kan nyte hele.

Vide verden for din fot,

du får vise ekte mot.

 

Løpe bakken som en vind,

like opp til Hokkeltind.

Sitte pent og vente der,

for du får en godbit her.

 

Men…..

det endte ikke sånn,

du forsvant helt nedi bånn.

Du fikk ferten av en hjort,

og forsvant så alt for fort.

 

Plutselig så kom jeg på,

er det hjortejakt her nå?

Er det grønne menn der ute,

da er Milla ille ute.

 

Kanskje kan en geværmunn,

ta litt feil av hjort og hund.

Redd for skudd og nesten lamma,

du må komme hjem til mamma!

 

Hun har sprunget mange mil,

helt tilbake til vår bil.

Takk for at hun kom til rette,

det blir båndtvang etter dette.

 

Jeg vet en ting helt sikkert. Det finnes mange gode og snille mennesker der ute. Takk til alle som delte innlegget mitt om savnet hund. Noen ringte og tilbød seg å hjelpe, andre sendte meldinger med samme budskap. Det var til og med en som kom for å lete, og fant henne. 

 Hun var borte i to og en halv time, så jeg rakk å bli litt redd.

To av venninnene mine tok like så godt med seg sine familier for å dra på leteaksjon, med tau på innerlomma. Jeg rakk ikke å avverge det, så de fikk en fin og gjørmete kveldstur opp til Hokkeltind.  Jeg har verdens beste venninner.

Jeg slapp med skrekken, og sitter igjen med følelsen av at folk er hjertevarme. Det må være verdens beste følelse.

 

2 kommentarer
    1. Å, nå blir jeg helt på gråten, her. Kan godt tenke meg den følelsen da hun var borte… så bra hun kom til rette igjen ♡

    2. Bånd er lurt ja, både for Millas skyld, og for viltet. En husky har et enormt jaktinstinkt som kan våkne om den får sjansen. Og mange jegere og sauebønder er kjappe på avtrekkeren om de ser en løs hund. For få dager siden fanget jeg inn en husky (1 år) på øyas vestspiss. Den var litt sky, men jeg vant tilliten dens (jeg er også litt skeptisk til fremmede hunder, særlig om de virker usikre). Så da jeg klarte å vrenge seg ut av båndet (med renneløkke) måtte jeg fram med matpakken igjen, og klarte å lure løkka over hodet på den nok en gang. Og deretter gikk/sto jeg med hunden i stramt bånd i godt over en time, før noen fant eierne. Det går sau bare en kilometer unna der jeg fanget den inn, og jeg vet hundens skjebne om den hadde sprunget dit. Jeg har forresten sett resultat av hund i saueflokk, og det var ikke et pent syn. Så av hensyn til hunden, og andre dyr, er langline tingen. Vet om flere huskyeiere som aldri har hunden løs.
      Godt at Milla kom til rette i god behold 🙂

Siste innlegg