Supen Pøbb

 

Jeg trives og har det som plommen i egget,

for her er det solskinn og mat nok til begge.

Selskap og utsikt som gir meg en fred,

ingenting er vel bedre enn det?

 

Drikken var deilig og skummende frisk,

begeret hadde de fyllt opp med fisk.

Torsken var blanda med srpøstekte chips,

HØR NÅ, så deler jeg gjerne et tips:

 

Bogøya er som en perle i sand,

her er det fint, så gå gjerne i land.

Her skapes minner og her bor en tro,

her er det livlig, og her finnes ro.

 

Supen er hjertet for oss som er gjester,

hit vil vi reise når de lager fester.

Vertsskapet skjønner at gjesten er viktig,

Pøbben er stedet som gjør det så riktig.

 

Alle blir godtatt og alle blir sett,

alle får drikke og alle blir mett.

Det er den enkleste vei til suksess,

takk i fra ei som verdsetter det.

 

– havets datter –

 

 

 

 

Vi slang innom Mausen på tur hjem, og jamen hadde de noe som fristet der, også.

Livets dessert.


 

 

 I dag fikk jeg en klem som varmet godt, fra ei hjertevarm og herlig dame som heter Anita. Henne har jeg alltid likt så godt. Hun er så fin og flott og ekte. Da vi var små så var hun på en måte redningsplanken min, sammen med ei som heter Eva. De reddet meg hver gang jeg skulle til tannlegen, for jeg var livredd.

De var tryggheten min.

Så hadde jeg en fin samtale i dag, også, om skriverier og barndom og blogginnlegg og bøker og minner og forfedre og alt som betyr noe.

Jeg kunne sittet sånn i en evighet,

 

Jeg gleder meg allerede til neste besøk, og til neste samtale, og til neste øl, og til neste måltid, og til mye annet.

Takk for denne dagen, for den er ingen selvfølge.

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg