Kvalitetstid og konfirmasjon

 

 

 

 

Det er akkurat sånn det er. Kvalitetstid er den tiden vi lever i. Det er dagene som kommer, og minnene som varer evig. Det er ikke alltid jeg nøyer meg med ei skive brunost på brødskiva, for jeg vil helst ha hele osten.

 

 

Mangt kan sies om meg, men jeg er aldri værsyk. Det er fint at sola skinner, for da kan jeg sette meg i skyggen. Jeg liker regnet, for da er det ingen som ser at jeg gråter. Jeg elsker å gå tur i motvind, for da har jeg noe å lene meg på. Jeg blir ikke enig med meg selv. Lener jeg meg mot eller på?

Jeg vet ikke hvem som har skrevet dette diktet, men jeg liker det.

Jeg har våknet både av gråt og latter, og jeg kan huske de to gangene jeg forsov meg. Jeg har trøstet min datter i telefonen, men det er best å trøste når hun er nær, for ingen av oss liker at det ringer.

Akkurat der er vi steinaldermennesker. 

Går det an å være både steinaldermenneske og blogger?

Jeg har iallefall ikke steinansikt, for følelsene ligger rett under huden. Føleleser er forresten det ordet jeg har mest problemer med å skrive, for det blir alltid feil. Det kommer alltid noen ekstra bokstaver og trenger seg på. Jeg ser at det ble feil denne gangen også.

Er det noen vits i å rette opp feilen fra i går?

 

Følelsene trenger seg på. og kontrastene er store.

I dag skal jeg i konfirmasjon til ei som har livet foran seg. Ei flott jente i splitter ny bunad, og med splitter nye tanker og drømmer. Ei som skal famle seg fram i livet, og lære å stå på egne bein.

Det tror jeg at hun klarer fint.

 


 

( Dette bildet rappet jeg fra deg, Inga. Håper du tilgir meg )

 

Det er så rart dette livet. Jeg er fadder på Inga, men i mange år var kontakten med hennes mamma mer sporadisk, på grunn av at livene våre gikk i ulike retninger. Når veiene våre krysset igjen, så ble vi venninner på nytt. På grunn av dette så har jeg ikke fulgt konfirmanten langs hele livsveien hennes. Jeg er ikke så tett på at jeg våger å holde en tale, så derfor får hun disse ordene fra meg:

En dag skal vi dø, men alle andre dager skal vi leve.

Grip dagen. Lev, og følg drømmene dine. Sett deg mål, og kjemp for alt som du har kjært. Jeg vet at du har din egen stjerne på himmelen, som heter Håvard Storebror. Jeg tror at han er stolt av deg, akkurat sånn som Henrik, den største Bukkene Bruse, er.

Jeg vet at de har verdens beste søster, og at du er et forbilde for de to minste. Åsså vet jeg at du elsker Balder. Han er lykke på fire bein.

Jeg gleder meg til å feire dagen med deg.

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg