Lille terne

 

 

 

LILLE TERNE

Lille vakre, vene terne,
for jeg ønsker jo så gjerne,
at du kan fortelle litt,
hvorfor har du kommet hit?

Vil du jeg skal se det lille,
som at havet ligger stille,
og at terna finner fred,
på et vakkert lite sted?

Eller vil du jeg skal skjønne,
her, og midt i alt det grønne,
kommer etterpå en høst,
vil du være meg til trøst?

Vil du at jeg skal forstå,
livet det er her og nå,
det er dagene som kommer,
enn så lenge er det sommer.

Takk du lille hvite terne,
jeg er her og lytter gjerne,
når du danser høyt mot sky,
får jeg være med å fly?

Du har på en vakker hatt,
som en liten flik av natt,
ble den kanskje hentet ned,
da du danset rundt i sted?

Grått og hvitt og rødt og svart,
endelig så ser jeg klart,
takk for farger til min verden,
masse lykke til på ferden.

0 kommentarer

Siste innlegg