Du kan ikke forandre bølgene, men du kan lære deg å surfe

 

 

 

Vi lister oss så stillt på tå

når vi skal ut å bade,

et sjøbad gjør oss riktig godt

da blir vi begge glade.

Et sjøbad det er medisin

for det gjør huden rød og fin,

og vilje og styrke vil begge to ha

både jeg –  havets datter – og havfrua.

 

 

.BRRR.!…..det var kaldt, men nydelig. Jeg hadde tatt på meg for store ullsokker, også, så de forsvant med en gang. MEN, de kom opp til overflata og ble med på land.

Begge to.

 

 

Det meste kommer til overflata uansett, enten man tråkker det ned, pakker det bort, eller mister det på veien.

Da hjelper det alltid å tenne lys.

 

 

Dette er et bilde som beskriver at det nytter. Det nytter å lete fram viljen sin, og det er fint å tråkke utenfor komfortsonen, selv om det er trygt og godt innenfor. 

Jeg SKAL bade, sånn er det bare. Den første gangen gjør det mest vondt, og den neste litt mindre. Etterpå er det varmt og godt, bortsett fra på tærne.

Etterpå er det gløgg og venninneprat i naustet. Et naust som gjemmer på mange fine samtaler, og mye latter.

Etterpå er begge to litt sterkere rustet for alt det som venter oss i 2018.

Vi vet ikke hva.

For min egen del så er jeg både skjør og skjelven for tida, og jeg vet ikke helt hvorfor.

 

 

Dette var årets siste bad. I dag skal vi ta årets første dukkert før jeg drar på jobb.

Da skal Anette få en gave som jeg har laget på impuls, for en av mine tanker er at jeg skal være mer impulsiv enn før. Jeg skal si til andre hva de betyr for meg, mens jeg har dem.

Jeg skal gjøre det, si det, vise det. være der.

 

 

Ikke fordi det har vært jul, og ikke fordi det er et nytt år, men fordi disse stundene ved naustet er noe av det beste som finnes. Hun vet kanskje ikke hvor mye det betyr, for meg og helsa mi, eller jo, det tror jeg at hun vet.

Vi elsker havet begge to.

Dette smykket er både a for anette, det er blått hav og det er havfrua.

 

 

Dette er t for tove, blått hav, og havets datter.

Vi må jo ha hvert vårt smykke, for de spesielle anledninger.

 

 

Du kan ikke forandre bølgene, men du kan lære å surfe.

Det eneste jeg ikke liker med dette kortet er at det står Å istedet for å.

Jeg vet at jeg skal se stort på ting, men jeg kan ikke fordra skrivefeil.

Det kommer aldri til å forandre seg.

 

1 kommentar

Siste innlegg