Jeg fikk napp

 

Kæm sjækka opp kæm,
æ veit ittj det æ.
Det va kanskje skjebnen
– og no har æ dæ.

No sett du på kroken,
vi padle et stykke.
Du kjæm ittj dæ laus,

æ ha fiskelykke!!

 

Jeg, som sjelden har vinnerlykke, og aldri har hell i spill – kanskje fordi jeg aldri spiler høyt. Fiskelykke derimot, der snakker vi om jenta si som kjenner til de beste fiskeplassene. 

Sannelig fikk jeg napp.

Det er bedre enn å få selveste storkveita på kroken dette. Man må lirke og lokke, og bruke kvinnelist, for å få den over ripa og vel i havn.

Vi fant ut at vi passer så godt sammen, og at det er meningen at vi skal fortsette å være det.

Sammen, altså.

 

 

Jeg har snudd båten min, så nå ror vi i samme retning. For det er ingen skam å snu. Jeg synes det er opprivende å oppleve samlivsbrudd, som jeg gjorde med pappaen til mine kjære barn, selv om det var et “lykkelig” brudd. Han er jo verdens beste mann han også, og svensk attpåtil. Lykkelige brudd finnes ikke. Det er så dyptgripende at jeg dro med meg masse tanker og ubearbeidede følelser inn i det nye forholdet.

Det endte med at jeg måtte være alene en stund, for å få orden på meg selv, men nå er jeg klar. Og jeg priser meg lykkelig over å få sjansen på ny. Den sjansen skal jeg virkelig vite å ta vare på. 

Jeg hørte en sang i går, som jeg aldri har hørt før. Den er svensk, og den er veldig, veldig fin. Den beskriver det jeg selv ikke helt klarer å beskrive. Jeg tror på åpenhet, men det er fremdeles mye dere ikke vet om meg, selv om jeg velger å gi av meg selv. Jeg balanserer på en hårfin linje, og jeg faller ikke ned. Om jeg likevel skulle falle ned, så har jeg et sikkerhetsnett som fanger meg opp. Jeg blir sterkere av å dele, men noe forblir privat.

Sånn vil det alltid være.

Sånn må det være.

Hit, men ikke lenger.

 

TACK

Tack för att just du finns, håller dig till mig,
jag ska aldrig ta för givet att somna bredvid dig.
Tack för alla gånger du sträckt ut din hand,
och hjälpt mig komma upp ur det jag hamnar i ibland

Tack för alla dagar som vi kommer få
tillsammans med varandra, jag tror det kommer gå.
Gå så mycket bättre än det gjorts till idag,
att du aldrig kommer ångra att det blev du och jag.

Det tog tid att vända båten
jag trodde att jag blev lämnad kvar.
Det tog tid att bli förlåten,
och med allt vad det innebar

Tack för att just du finns,
håller dig till mig.
Jag ska aldrig ta för givet att somna bredvid dig.

– Bo Kaspers Orkester –

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg