Rompa mi

 

Det er noen som tror at jobben min kun består i å vaske de edlere deler. Så feil kan man ta, for det er et hav mellom skitt og pannekake. Et endeløst hav av mer eller mindre spennende oppgaver.

 

ROMPA MI

Blott her en dag var det en som spurte,

litt sånn på kanten – AT han turte!!

Har du studert og blitt sykepleier, 

 og nedlater deg til å bytte bleier?

 

Klart jeg steller og pudrer stomper,

skifter bleier og tørker romper.

NESTE GANG KAN DET VÆRE DEG,

SOM BEHØVER MIN HJELP!! – freste jeg.

 

Så la jeg til, med en mildere røst,

kanskje du også behøver litt trøst?

Her kan du få både omsorg og piller,

tilsyn på natta, klart at jeg stiller.

 

Jeg har i kofferten kunnskap og tæl,

tar lekende lett et sårskift på hæl.

Og har du litt trøbbel på andre steder,

kan du få hjelp av en urinleder.

 

URINLEDER er tittelen min,

jeg gransker med glede urinen din.

Og har du behov for å tisse på rør,

da er det rette kvinne du spør.

 

Jeg kjører gjerne kateteret opp,

gjennom et hull og inn i din kropp.

Stivner du til og tror du er død,

da hjelper jeg gjerne en herre i nød.

 

Men ypper du blir jeg rød i toppen,

for rompa er også en del av kroppen.

Ta deg en sviske og håp på det beste,

ellers så blir du kanskje den neste.

 

Jeg har min egen, lille visjon.

når jeg helper en surpomp med obstipasjon.

For jeg er litt av en menneskekjenner,

kanskje vi til og med ender som venner.

 

 

 

Da skal jeg fortelle deg hva det vil si å ha et helhetlig menneskesyn. Over en kopp kaffe, for kaffe gjør noe med både humøret og magen. Det har vi godt av begge to. Det er medisin i god kaffe, men den må være sterk, for det er jeg også.

Som krutt 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg