PER(FEKT)

 

 

 

PER(FEKT)
Forelskelse – det er noe som skjer
enten du heter Pål eller Per
mannfolk flest, de blir nærmest blinde
når de møter den rette kvinde.

Jeg er en ekte, helstøpt mann
selvsagt ble jeg med til Iran
for jeg er tross alt den store stjerna
derfor varslet jeg aldri Erna.

Telefonen, klart jeg måtte ha den
hijaben? – nei, den la vi igjen
utslått hår er tingen for Per 
for burka er det ingen som kler.

Min Letnes er fin som den edleste vin
så hvorfor gjemme seg bak en gardin
i tillegg er hun dyktig og klok
gled dere folkens, for snart blir det bok.

Å by på seg selv har aldri vært lett
men nå må vi smi mens jernet er hett
dagen går med til å sysle i smia
jeg er nemlig arbeidsledig for tia.

Jeg er forelsket, så jeg tok risken
selv om jeg mistet grepet om fisken
denne jenta er virkelig drømmen
derfor svømmer jeg gjerne mot strømmen.

Jeg mistet min stolte ministerpost
men denne karen blir aldri lost
jeg gjør som Abdi, Mustafa og Hjalmar
og slenger inn en søknad til Salmar.

For når du er kjekk og heter Per 
da byr det gjerne seg sjanser fler
jeg kan alt om kvinner og fisk
er alltid på hugget, og tar en risk.

Journalistene med sine ufine stunt
ingen av dem har visst riktig skjønt
at jeg er Bahareh sin hjerterknekt
for hun har sagt at jeg er perfekt.

0 kommentarer

Siste innlegg