Quiz og gebiss, and the winner is.

 

Hvor tok gebisset veien?

Vi venter i spenning på nedslaget, og nedslagsfeltet var stort, for plutselig hadde vi tennene i tapetet.

I og med at dette er et offisielt arrangement så tar jeg sjansen på å dele noen bilder fra et herlig opplegg.

Søte damer forresten 🙂

 

I dag fløy det gebiss veggimellom, bokstavelig talt, for Livsglede For Eldre på Føya, i samarbeid med Frøya Motorsportsenter, arrangerte Øylekene 2018. Men det var ikke et tannløst arrangement, for opplegget gikk knirkefritt av stabelen. Det var en og annen hofte som knirket, men gamlingene stablet på beina en innsats som det står respekt av.

Det samme gjelder arrangørene. Jeg har stor respekt for den innsatsen de legger ned for å få til dette. Det er lett å melde seg som ledsager når det meste er klart på forhånd, så de fortjener gullmedalje alle som en, som en av de eldre herrene også bemerket.

De legger sjela si i å skape LIVSGLEDE FOR ELDRE.

Mitt bidrag var et lite dikt under åpningsseremonien, pluss at jeg fikk ansvaret for gebissene. Jeg vil bare nevne at i mine ører er gamling en hedersbetegnelse, så jeg håper at ingen blir fornærmet.

 

Om det regne så my at det nesten bli flom,
ka har det å sei? – det e bære å kom,
te Frøyahallen, det e der det skjer,
det e fine forhold og tørt inni der.

Sei mæ, har du råd te å miss,
at gamlingan flire og kaste gebiss?
Pssst!! – det e ein ting æ må røp,
dæm stille topptrent te rullatorløp.

Dæm stille te start med nykvæssa dækk,
og glise rått, men gebisset e vækk,
teinner`n va laus og datt ut i farta,
bli du med og stille te start da?

LIVSGLEDE kalles det, heilt te du dør,
dæm ha vorri ut ein vinterdag før,
at oldisan spurte først inn te mål,
det må både onga og ungdomma tål.

Men vent litt, kåss ska æ få te å kast,
når gebiss e avlegs og teinner`n sett fast?
æ har ittj rullator, men e sporty kvinne,
og stille te start: MÅ DEN BESTE VINNE!

 

Det var både quiz og gebiss, pluss balanse- og presisjonsøvelser over en lav sko. Etterpå serverte kjøkkengjengen laks og potetsalat, pluss pølser med brød. Det var pølse jeg sto i kø for å få tak i, men jeg snakket meg bort, og dermed fikk jeg laks på fatet før jeg rakk å si kake.

Vi fikk kaffe og kaker til ettermiddagskaffen, for de hadde tenkt på alt, og selvfølgelig premie til alle. Alle deltagerne fikk diplom og pokal, selv om det ble kåret en verdig vinner. Som ei dame i åttiårene sa: Nå får jeg pokal for første gang i mitt liv! Det var jamen meg på tide. En annen skulle hjem og bygge seg et pokalskap, så han har tydeligvis tenkt å leve lenge, sånn at han kan delta flere ganger.

Det er bare å legge seg i hardtrening, for hitterværingene stakk av med både første- og andreplassen.

Sånn kan vi ikke ha det.

 

Andreplassen ( snakk om balansekunst1 ):

 

 

og førsteplassen ( Snakk om balansekunst 2 ):

 

 

Jeg er imponert, og jeg digger hitterværinger når jeg tenker meg om.

 

Her er det oppvarming på gang, og den vinner vi garantert, for ingen gjør det bedre enn Lisa.

 

 

Jeg glemte å ta bilder selv, men heldigvis var både lokalavisa HitraFrøya ( akkurat i dag passer det at Hitra står først, men ikke ellers ) og Frøya.no tilstede, pluss at noen av ledsagerne knipset de fremmøtte.

Måtte den beste vinne, så lenge det er en frøyværing 🙂 Neida, det mener jeg ikke, for dette er et bra tiltak som skaper fellesskap og samhold. Neste år er det Hitra sin tur.

Vi stiller selvfølgelig lag.

Og jeg har deadline før lokalavisene, så her fikk dere siste nytt. Beklager at jeg avslørte vinneren.

Jeg sier bare: Først til mølla!

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg