Kom, skal vi klippe

 

 

 

Jeg prøver å skrive ei regle om Donald,

men ingenting rimer, bortsett fra Ronald,

og hvilket ord kunne passe til Trump?

det eneste ordet jeg vet om er jump.

 

Jump, eller hopp, etter Wirkola,

er han Guds gave til USA?

valgspråket hans er “grab them by the pussy”,

hva rimer på det, bortsett fra Lucy?

 

Jeg synes han er en usmakelig fjott,

og på toppen troner en høysåtedott,

i tillegg er han frekk som ei flatlus,

at sånt`no skal bo i Det Hvite Hus.

 

Umulig å dikte om onkel Sam,

han skulle behøvd både saks og kam,

motvind i håret, takk som spør,

mitt tips: skaff deg en ny frisør.

 

Selv så har jeg fått rim på hjernen,

og Donald er ikke den største stjernen,

den største stjerna er sikkert Jesus,

for han  bor nemlig i, nettopp: Guds Hus.

 

Donald er kun en liten bæsj, ( unnskyld, men det var det eneste ordet som passet )

selv om håret står rett til værs.

og selv om han strekker seg opp på tærne,

så rekker han aldri Herren til knærne.

 

Amen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg