Blåtimen

 

Vi har vidt forskjellige uttrykksformer, og leseren betrakter med SITT blikk og opplever med SITT sinn, så dette blir spennende.

Jeg har sommerfugler i magen.

Jeg har en favoritt blant mine egne, og det er Blåtimebønn. Det er fordi den er tilegnet mine besteforeldre. Ellers så synes jeg at Goggen hadde et vidunderlig svar da jeg sa at jeg ikke klarte å finne en favoritt blant de andre sine tekster og bilder. Han sa at tekstene og bildene på en måte er barna våre, det er noe vi selv har skapt, så hvordan velge en favoritt når man tenker sånn?

Det er umulig, for alle er selvfølgelig like kjære. Der fikk jeg noe å tenke på.

Vår grafiske designer Stine har satt det hele sammen, hun er en slags dirigent, så boka har blitt en symfoni av bilder, ord og blåtoner.

Kul og fargerik dame.

Dette bildet er delt i sosiale media før, så jeg tar sjansen på å dele det uten å spørre henne om tillatelse. Jeg får heller be om tilgivelse.

 

 

Vidar har skrevet bøker før, blant annet trilogien om Folket i Spåhålet, som danner grunnlaget for Oda-spelet.

Nydelig forestilling.

 

 

 

Astri er allerede en anerkjent kunstner, og har egentlig fortjent et eget blogginnlegg, for hun skapt så mye fint. Klikk dere inn på Astri Reppe Kystkunst A/S og se selv.

 

 

 

Goggen og jeg derimot, vi er hobbyskribenter, og det er heller ikke å forakte. Vi skriver om alt som ramler ned i hodet på oss, og deler det med resten av verden, eller med hverandre.

Nå stjeler jeg bilder i vilden sky, men de går til en god sak.

 

 

 

Boka kommer for salg i løpet av oktober, og vi håper at så mange som mulig kan hvile litt i denne blåtimen. Her er tekster til å le av, og til å gråte over. Mellom permene, og mellom linjene, er det plass til både forventning, glede, sorg og savn – alle disse følelsene som hører livet til.

Og selvfølgelig førjulsstemning.

 

 

Boka er proppfull av den spesielle blåfargen som bare finnes ved kysten.

Løp og kjøp, når den tid kommer 🙂

 

0 kommentarer

Siste innlegg