Du og jeg – sammen

 

 

Tenk at en av tekstene mine har blitt tonesatt, og til og med har fått sine egne noter. Unni Helen Hattmyr har satt melodi til teksten ( hun har vært en helhjertet og varm pådriver ), og Charlotte Stav har laget arrangementet. Her framfører Unni sangen sammen med Viggja Voices under årets Hitterkveld.

Tusen takk Unni. Uten deg hadde ikke teksten kommet lenger enn til skriveblokka.

 

Det er Frøya Film & Bilder sitt opptak.

 

Video: Gårdagens Hitterkveld, her musikk innslag ved Unni H. Hattmyr

Posted by Frøya Film & Bilder on Sunday, March 24, 2019

 

Hun har hele tiden vært bevisst på at sangen skulle ha premiere på Frøya, noe jeg var hundre prosent enig i, for inni mitt hode tenkte jeg på Sletringen Fyr mens jeg skrev.

I ettertid ser jeg, og hører, at den helt klart er en sang for øyfolk som bor både her og der. Teksten ble til ved havet, og er for folk som vet å sette sjøbein.

Selvfølgelig hadde vi urfremføring på Frøya. Da var jeg i himmelen – nærmere bestemt i skybaren på hotell Frøya, under utdelingen av Frøyawards.

 

Det hender fortsatt at jeg suger på den karamellen.

 

1 kommentar

Siste innlegg