En mamma etter mitt hjerte

 

Mamma er råere enn Red Bull

for hun er med på all slags tull

og tar det meste med et smil

herlig dame – uten tvil!

 

 

 

Er det HER…

man opererer grå stær?

 

Eller flyg avsted, som Åge Aleksandersen ville ha sagt,

for nå skal øyenlegen på småviltjakt.

 

 

 

 

Reisverket er en pekepinn

på sånn ca hvor vi skal gå inn,

for denne døra ligger kun et blikk

unna Fokus Øyeklinikk.

 

  • Mamma, vet du hvor du er nå?
  • Nei.
  • Men du har jo vært her tidligere å….
  • Har jeg?

 

 

 

 

Hun kan i alle fall ikke noe råd for at Erotikk1

ligger på samme sted som holdeplass D1,

og med nyoperert blikk

ser hun ikke at det står erotikk,

( så hun sto der uvitende og helt tilfeldig

mens jeg fikk et blinkskudd, og var en smule heldig ).

 

 

 

 

Det eneste som ble med hjem var en kulepenn – nei, to!

fra Clas Ohlson faktisk…ho, ho, ho 🙂

 

 

 

 

Nå gjelder det å finne riktig dør

vi mååå være der en halv time FØR

i tilfelle de ligger foran skjema

men det ble aldri noe tema

for fuglen var visst fløyet

og virkeligheten traff pasienten midt i øyet.

 

 

 

 

De var som vanlig en smule forsinka

og varssellampene blinka:

 

Rekker vi bussen hjem???

Mamma da, vi skal ikke helt til Betlehem,

så om vi ikke rekker bussen – da tar vi Kystekspressen

PSST! Sjekk forresten mannen i den dressen ——>

eller, jeg vil heller kalle det kaftan

for i dag feirer muslimene avslutningen av Ramadan.

 

 

 

 

Det formelig krydde av kaftaner

tenk å ha sånne spisevaner

at du ikke kan spise mellom soloppgang og solnedgang

den måneden må være fryktelig lang.

 

 

 

 

Neste gang så stiller jeg også frivillig opp

for denne dagen var helt topp

og det er din fortjeneste mamma – Rai-Rai!

jeg fikk til og med lurt deg med på Thai Thai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg