Long time no sea – sa tørrfisken

 

Da jeg fikk i oppdrag av Næringsforeninga å skrive en Frøyasang så måtte selvfølgelig Supen Pøbb få sin egen strofe:

 

” Og vil du ut på bølgan da gir vi dæ et tips

ferr Supen Pøbb har verdens beste fish&chips,

og videre ligg øyan som perla på ei snor

der både staute sønna og havets døtre bor.”

 

Hadde jeg hatt egen båtplass og egen båt så hadde jeg sikkert vært utihavet hver helg, men det har jeg ikke. Det jeg derimot har, er denne gjengen, og de har begge deler.

 

 

Tåka spilte oss et puss på tur utover, men plutselig lettet den og forsvant. Dermed fikk vi en strålende dag, og vi fikk tatt de obligatoriske bildene på brua.

Vi kjøpte til og med t-skjorter, sånn at vi kan reklamere for verdens beste, lille spisested.

Long time no sea ( sa tørrfisken ).

 

 

Om du ikke har vært på Supen før, så ta gjerne turen. Det er noe med atmosfæren her, og noe med den mottagelsen du får ved ankomst. Her er alle på fornavn, og sjefen sjøl slenger seg ned for å prate med folk ( hvis han har tid da, for her har de alltid mye å gjøre ).

Jeg tror det er en suksessfaktor å SE de besøkende. Det er akkurat det de har skjønt her ute.

En annen ting som er fint er at stress er fraværende, i alle fall hos gjestene. Alle har god tid, og ingen har lyst til å dra hjem til striskjorte og havrelefse. Trivelige Trøndelag  – akkurat den melodien var det en kar som spilte på trekkspill mens vi åt. Hvem opplever sånt hjemme?

Og det er forresten helt sant, de har verdens beste fishan 🙂

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg