Sammen er vi dynamitt

 

Foto: Jan-Egil Eilertsen

 

I fjor deltok jeg i Tour de Frøya for første gang, og syklet for Team Vildestyrke. Jeg måtte selvsagt ha på den rosa jakken i år også, og jeg heiet litt ekstra på Vildestyrke-gjengen, men i år hadde jeg et tilleggsbudskap.

Ei kanarigul trøye som synes godt i terrenget, selv om det akkurat i dag var sykkelfesten som skulle få det meste av oppmerksomheten.

Hver eneste grend overgår hverandre i kreativitet, og dermed går syklinga (nesten) som en lek.I tillegg tar jeg av meg hatten for arrangørene. Meld dere på Tour de Frøya neste år folkens.

Det er verdt hver eneste svettedråpe.

 

Vanligvis har jeg gjort en innsats i saniteten under TdF, for dette er et stort arrangement som krever at det er helsepersonell i beredskap rundt omkring i løypa. Neste år skal jeg melde meg til tjeneste igjen, men i år valgte jeg å stå på sidelinja og fronte to hjertesaker – Kreftsaken + Nei til vindkraft på Frøya.

 

Vi heiet på syklistene, og mange av deltagerne ga oss sin støtte ved å rope: Stå på! Dette klarer dere! Flere viste tommel opp, eller rakte begge armer i været. Ingen tvil om at mange ønsker det samme som oss.

Det varmer.

 

Foto: Jan-Egil Eilertsen

 

Temaet var blomster, selv om det er flagget som har blitt selve symbolet i Nessadalen.

Her ser dere HMS-ansvarlig ( til høyre på bildet ). Stine hadde dagens mest kreative antrekk, i alle fall i denne grenda.

 

Foto: Jan-Egil Eilertsen

 

Her ser dere et fugleberg av entusiaster, og i dag var det syklistene som fikk nyte godt av kampviljen og samholdet.

Sammen er vi dynamitt, og denne forsamlingen har langt bedre styring på salvene enn det et visst sprengningsfirma har.

Hvor var DU da Oddvar Brå brakk staven? – har nettopp fått en lokal vri.

 

Steinrøyser og demonstranter

fløy omtrent til alle kanter

for det haglet overalt

hvor var DU da salva smalt?

 

 

 

Foto: Jan-Egil Eilertsen

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg