Seier`n er vår!

 

 

Jeg er så heldig å få være nyvalgt styremedlem i…..nei, ikke i Rosenborg Ballkubb, men i Livsglede for Eldre på Frøya, og jeg gleder meg til tiden som kommer. Havets datter har vært med som frivillig tidligere også, men nå har hun forpliktet seg litt mer.

Det føles bra.

Jeg har havnet i godt selskap, og får opplæring av menn og kvinner som har et brennende engasjement for de eldre. Det var derfor jeg takket ja, for jeg vet hva denne gjengen står for. Dessuten gir det mer enn det krever, selv om det sikkert er krevende å organisere og arrangere det som står i års-hjulet.

 

 

Det er helsebringende å gjøre noe for andre, for man får så uendelig mye mer tilbake. Det blir en vinn-vinn-situasjon, og det er mer enn man (til tider) kan si om Rosenborg. Jeg håper forresten at jeg får bli med Livsglede for Eldre på Rosenborg-kamp til våren, og at Gøran Sørloth er der.

DET er en vinn-vinn-situasjon.

 

Enda bedre hadde det vært om Kåre var der, men fuglen har fløyet, og for alt jeg vet så er jeg kanskje svartelistet på Lerkendal etter dette?:

 

 

Å Rosenborg, å Rosenborg, vi to har alltid skjønt,
å spark oss ut av RBK det va et dødfødt stønt,
no kainn di sjå, sånn mått det gå
det vart ittj nåkka tå,
at ingen banke RBK
å hei å hei å hei å håååå.
Å Rosenborg, å Rosenborg, vi smile litt i groinn,
vi trur han Koteng angre sæ, og fotbaill`n den e roinn,
no kainn di sjå, sånn mått det gå
det koinn vi begge spå,
dæm savne oss i RBK
å hei å hei å hei å håååå.
Å Rosenborg, å Rosenborg, vi flire oss i hjæl,
vi har nånn gode tips på lur, dæm vil vi ittj fertæl,
no kainn di sjå, sånn mått det gå
at uten vårres råd,
så banke lagan RBK
å hei å hei å hei å håååå.

 

 

Livsglede er så mangt, og dette levde jeg lenge på. Det er det som er meningen med Livsglede for Eldre også, og med frivilligheten –  nettopp det å skape magiske øyeblikk i hverdagen.

Noen ganger koster det litt, eller ganske mye, mens andre ganger er det nesten gratis. Hvis noen har ideer eller midler å avse, eller kanskje litt tid til overs, så kjør på. Jeg håper at pengene renner inn på konto slik at de kan omsettes i pur livsglede, for de eldre er en ressurs som vi må ta godt vare på.

Jeg kan love dere at det betaler seg, for vi arrangerer trim for både yngre og eldre.

 

 

En dag er det kanskje deg det gjelder, hvis du er så heldig at du lever lenge nok til å bli eldre, og hva er vel mer viktig enn å få støtte både fra øst og vest?

 

Seier`n er vår 🙂 og selvfølgelig heier vi på hitterværingene.

Det skulle bare mangle.

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg