Valgflesk

 

 

Å METTE 5000 MED FEM BRØD

Jeg sammenligner meg ikke med Jesus altså, men i disse påsketider så er og blir han et forbilde. Ikke er vi dumme som brød heller, men på enkelte områder er vi visst det – for vi burde kjempet mer for profesjonen vår. Akkurat nå er vi fem sykepleiere i hjemmetjenesten, og på sykehjemmet er det pr tiden bare skalkene igjen ( av ulike grunner – men det skyldes i alle fall ikke mistrivsel, for vi elsker jobben vår ).
Jeg tror heller ikke at jeg blir oppsagt på grunn av dette innlegget, for da blir det enda en sykepleier mindre, og det har ikke kommunen råd til å miste.

De burde høyne lønna vår, og dermed gjøre stillingene mer attraktive, for det koster mer å leie inn sykepleiere fra vikarbyrå. Vi skal tross alt ha smør på brødet også, og lønningspilsen koster skjorta – nei, flesk!
Nå er det tid for valgflesk, så dette innlegget bør alle politikere ta til seg – men det nytter ikke å friste med bacon hvis fundamentet mangler ( altså brødet).

Takk og pris for alle dyktige helsefagarbeidere, for hva skulle vi ha gjort uten dem? De er tøffe og uunnværlige, og uten dem hadde tjenesten kollapset fullstendig. Uten oss, også. Mange av dem har fått delegert sykepleieroppgaver. Det er vel og bra, for de er kjempeflinke – og dette innlegget handler ikke om profesjonskamp – men jeg savner å få gjøre disse oppgavene selv.

Jeg savner å være ute.

 

 

Enkelte av prosedyrene er 100% forbeholdt sykepleiere, og sånn skal det være, men vi mister den daglige oppfølgingen og den daglige kontakten med dem som vi er til for.
Mesteparten av tiden vår bruker vi på medisindosering, saksbehandling, kartlegging, telefonering og skriving. Viktige saker, men det er mye som er enda mer viktig.

Jeg vil ha tid til alt, og det går ikke, men heldigvis har jeg begge beina god plantet på gulvet – og det behøves.

Det er mange sykepleiere på Frøya, men ikke på gulvet. Hvis jeg hadde byttet ut brukerne med fisk så hadde jeg mettet flere, for i den blå næringen er lønningene av en annen verden. Og jeg som elsker havet da – jeg hadde sikkert hatt det som plommen i egget på merdekanten -for egg hører brød og bacon til.

God påske og godt valg – når den tid kommer 🙂

 

0 kommentarer

Siste innlegg