Vi venter i spenning

 

 

….og mens vi venter så oppsøker vi leiren i Nessadalen.

 

Man kan si mangt og mye om denne saken, og folk gjør det, men EN ting er i alle fall sikkert – vi blir alltid godt mottatt. Ja, vi er blant våre egne, men det er mer enn som så, for jeg – som egentlig ikke driver oppsøkende virksomhet på privat basis – jeg blir så godt ivaretatt at dette er det eneste stedet jeg har lyst til å være akkurat nå.

Jeg har til og med dratt hit alene, uten ledsager, og det er fordi at folk er så inkluderende. Alt dette blir nærmere beskrevet i HitraFrøya ( lokalavisa) nå på fredag – i spalten Fra sidelinja.

Jeg blir glad hvis dere leser innlegget.

 

 

Jeg blir enda mer glad, nei, jeg blir overlykkelig, hvis Frøya Kommune sier NEI til vindkraftverk. Jeg er så spent på kommunestyremøtet i morgen at jeg neppe får en god natts søvn.

 

Lufta er for alle.

 

Jeg vil at ørn, spove, myrsnipe og menneske skal kunne ferdes fritt omkring i marka sånn som før – uten å bli forstyrret av vindturbiner.

Jeg vil gå tur med hunden min i urørt natur.

Jeg orker ikke å legge ut i det vide og brede om kraftselskaper, politikk, hersketeknikker og penger, og jeg bryr meg ikke om at noen mener jeg er egoistisk og kanskje naiv.

Det er hakket mer egoistisk å ruinere naturen, for det er kolosser de tenker å bygge. Det er enda mer naivt å tro at dette er noe vi som kommune kommer til å tjene grovt på.

 

Derfor har jeg laget en kveldsbønn til kvelden før kvelden:

 

I dalen er det folk på hver en knaus

i morgen håper vi det blir applaus

i morgen tar vi på den gule trøya

for ingen vil ha vindmøller på Frøya.

 

Amen

 

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Takk for at du er til. Takk for at du deler med oss. Og Takk for at du er du. Klart vi skal lese orda dine👍VI SLUKER JO ALT DU SETTER PÅ PAPIRET TOVE🥰 DU ER GULLE GOD❤🌹

    2. Takk Tove! Flott å ha deg på besøk i Nessadalen! Fantastisk plass for turgåere. Med et nei i morgen, må vi fortsette med dette likevel! Må passe på fuglene, og jeg tror at ørna egentlig ønsker å bli bedre kjent med oss! Merker det på kroppsspråket liksom….😁

    3. Heldige er vi som har ei dame som deg, som får satt ord på det vi tenker, og mye mye mer. Har nettopp lest «fra sidelinja» i avisen, og kjenner jeg savner latteren, samværet, diskusjonene (både da vi følte oppturer og nedturer) klemmene og bålkaffen. For en flott gjeng 🥰 Takk Tove for alt du formidler ❤️

Siste innlegg